REGULAMIN KSIĘGARNI INTERNETOWEJ KARAKTER
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy [zwany dalej „Księgarnią”], działający pod adresem www.karakter.pl prowadzony jest przez Wydawnictwo Karakter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie (Kraków, ul. Grabowskiego 13/1), NIP 676-237-07-38, REGON 120658005, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy pod numerem KRS 0000711223, NIP 676-237-07-38, nr REGON 120658005, zwane dalej „Wydawnictwem”.
2. Księgarnia działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Regulamin określa warunki zawiązywania i rozwiązywania umów sprzedaży oraz o dostarczanie treści cyfrowych, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Wydawnictwo, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
4. Dane kontaktowe:
Wydawnictwo Karakter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, ul. Grabowskiego 13/1, 31-126 Kraków nr tel. 511 630 317 e-mail: ksiegarnia@karakter.pl nr konta: ING Bank Śląski 54 1050 1445 1000 0090 3111 8210
5. Przez dni robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wolnych od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1920).
II. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1. Na stronie internetowej Księgarni publikowane są informacje o aktualnie dostępnych produktach. Znajdujące się na stronie Księgarni opisy produktów oraz informacje o cenie i dostępności produktów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r – kodeks cywilny, t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1360 z późn. zm.).
2. Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem Wydawnictwu oferty zawarcia umowy sprzedaży dot. określonego produktu na warunkach podanych w jego opisie i na stronie internetowej Księgarni oraz w niniejszym Regulaminie.
3. Ceny produktów na stronie Księgarni są wyrażone w złotych polskich, zawierają podatek VAT i nie zawierają kosztów przesyłki.
4. Cena danego produktu uwidoczniona na stronie Księgarni jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
5. Produkty dodane przez Klienta do koszyka stanowią jego zawartość. Przed złożeniem zamówienia, Klient może w każdym momencie sprawdzić zawartość koszyka po kliknięciu na przycisk „Koszyk".
6. Klient składa zamówienie podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o informacje wyświetlane na stronie Księgarni.
7. Klient zobowiązany jest do pełnego i zgodnego ze stanem faktycznym wypełnienia formularza zamówienia.
III. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie złożonego zamówienia przez Wydawnictwo. Nie jest ono równoznaczne z przyjęciem oferty przez Wydawnictwo.
2. Maksymalna wartość jednego zamówienia wynosi 3500 zł (brutto).
3. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia Klienta w sytuacji, gdy zamówienie nie zostało opłacone w terminie przewidzianym dla danego typu płatności wskazanym pod linkiem „Metody płatności”.
4. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem dostępności produktów. W przypadku ich niedostępności, Klient zostanie niezwłocznie (ale nie dłużej niż w terminie 14 dni) o tym poinformowany, w tym o czasie oczekiwania na realizację zamówienia, z prośbą o potwierdzenie woli utrzymania zamówienia lub o anulowaniu zamówienia z powodu trwałego braku produktów. Zamówienie, w ramach którego Klient wykorzystał Rabat, o którym mowa w załączniku nr 1 do Regulaminu (Zasady Programu Lojalnościowego), może być bądź utrzymane w całości, bądź w całości anulowane.
5. Klient składający zamówienie poprzez Konto Klienta może zmienić zamówienie lub anulować je do momentu zaksięgowania wpłaty.
6. Klient składający zamówienie bez rejestracji może zmienić zamówienie lub anulować je wyłącznie bezpośrednio po jego złożeniu (podczas trwania sesji w przeglądarce internetowej, za pomocą której Klient składa zamówienie).
7. Po opłaceniu zamówienia, jeżeli Wydawnictwo zaakceptuje zamówienie, Klient otrzyma wiadomość e-mail o rozpoczęciu realizacji zamówienia przez Wydawnictwo. Stanowi ona oświadczenie woli Wydawnictwa o przyjęciu oferty Klienta. Z chwilą otrzymania tego oświadczenia przez Klienta, między Wydawnictwem a Klientem zostaje zawarta umowa sprzedaży zamawianych produktów.
8. W przypadku zawarcia umowy sprzedaży z dostawą produktów do sklepu stacjonarnego lub innego punktu odbioru osobistego i nieodebrania przez Klienta produktów w terminie 7 dni od dnia dostarczenia produktów, umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu.
9. W razie anulowania zamówienia bądź rozwiązania umowy sprzedaży, Wydawnictwo niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia anulowania zamówienia lub rozwiązania umowy sprzedaży, zwróci Klientowi wpłacone przez niego środki.
10. Na zamówione produkty wystawiany jest paragon lub – na życzenie Klienta - faktura VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT, Klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zamówienia.
11. Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Szczegółowe metody płatności wskazane są w zakładce: „Sposoby płatności i prowizje”.
12. Wydawnictwo może wprowadzić limit maksymalnej liczby sztuk określonego produktu objętych jednym zamówieniem – dla jednego Klienta. Informacje o limicie obowiązującym dla danego produktu znajdują się przy karcie danego produktu.
IV. DOSTAWA
1. Wydawnictwo pobiera opłatę obejmującą koszt dostarczenia przesyłki do Klienta. Opłata ta uzależniona jest od wagi przesyłki oraz cenników podmiotów świadczących usługi dostarczania przesyłek i mogą ulec zmianie w razie zmian cenników ww. podmiotów.
2. Opłaty za przesyłkę są podane Klientowi przed złożeniem zamówienia.
3. Koszt dostarczenia przesyłki doliczany jest do kwoty zamówienia.
4. Termin otrzymania przesyłki to suma czasu skompletowania zamówienia i przewidywanego czasu dostawy, uzależnionego od sposobu dostawy przesyłki.
5. Produkty cyfrowe zostaną dostarczone elektronicznie, poprzez link wysłany w wiadomości e-mail, na adres podany przez Klienta, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od zawarcia umowy sprzedaży.
V. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
1. Zgodnie ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, konsument który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. W celu skorzystania z prawa odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, należy we wskazanym powyżej terminie złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy konsument może:
a. wysłać na adres Wydawnictwa (listownie lub elektronicznie) podany w art. I.4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy konsument może (ale nie musi) złożyć poprzez wzór formularza odstąpienia od umowy, zawarty w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Księgarni pod linkiem: https://karakter.pl/pl/returns-and_replacements.html,
b. złożyć za pomocą Konta Klienta,
c. złożyć za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej Księgarni.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z art. V.1 umowę uważa się za niezawartą.
5. Konsument ma obowiązek zwrócić dostarczone produkty (niebędące treściami cyfrowymi) Wydawnictwu lub przekazać je osobie upoważnionej przez Wydawnictwo do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin jest zachowany jeśli produkty, których dotyczy odstąpienie, zostaną odesłane przed jego upływem. Produkty należy przesłać na adres: Wydawnictwo Karakter, ul. Grabowskiego 13/1, 31-126 Kraków.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości produktów (niebędących treściami cyfrowymi) będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W takim przypadku wartość zwracanej należności ulegnie proporcjonalnemu pomniejszeniu.
7. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
8. Wydawnictwo niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. Wydawnictwo dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Wydawnictwo, Wydawnictwo nie jest zobowiązane do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Jeżeli Wydawnictwo nie zaproponowało, że samo odbierze produkty (niebędące treściami cyfrowymi) od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktów z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktów.
12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
c. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Wydawnictwo rozpoczęła świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Wydawnictwo utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Wydawnictwo przekazało konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość.
13. Postanowienia art. V stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
VI. REKLAMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW
1. Wydawnictwo ma obowiązek dostarczyć produkty zgodne z umową.
2. Wydawnictwo nie udziela gwarancji na produkty.
3. Reklamacje dotyczące produktów (w tym treści cyfrowych) należy zgłaszać w następujący sposób:
a. poprzez odpowiednią zakładkę na stronie internetowej Księgarni, lub
b. poprzez odpowiednią zakładkę w Koncie Klienta (dostępne dla zalogowanych).
4. W celu złożenia reklamacji, należy wypełnić formularz znajdujący się w ww. zakładkach. Kontakt z klientem dot. reklamacji następuje telefonicznie lub za pomocą wiadomości e-mail, odpowiednio na adres i numer telefonu podane przez Klienta w trakcie składania reklamacji.
5. W przypadku produktów niebędących treściami cyfrowymi, reklamowany produkt należy odesłać na adres: Wydawnictwo Karakter, ul. Grabowskiego 13/1, 31-126 Kraków.
6. Wydawnictwo udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
VII. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Księgarnia umożliwia Klientom:
a. założenie i prowadzenie Konta Klienta w Księgarni,
b. możliwość składania zamówień w celu zawarcia umowy sprzedaży (zarówno za pomocą Konta Klienta jak i bez Konta Klienta),
c. sprawdzenie statusu zamówienia,
d. skorzystanie z formularza kontaktowego, zwrotów i reklamacji.
2. Świadczenie ww. usług elektronicznych jest nieodpłatne.
3. W celu utworzenia Konta Klienta należy dokonać rejestracji poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza.
4. Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta Klienta zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili rejestracji.
5. Z chwilą zawarcia umowy dotyczącej usługi prowadzenia Konta Klienta Klient przystępuje do Programu Lojalnościowego organizowanego na stronie Księgarni. Zasady Programu Lojalnościowego stanowią załącznik nr 1 do Regulaminu.
6. Klient nie jest zobowiązany do założenia Konta Klienta w celu dokonania zakupów na stronie Księgarni.
7. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną Klient może składać za pośrednictwem wiadomości e-mail, przesłanej na adres ksiegarnia@karakter.pl. W wiadomości dotyczącej reklamacji Klient powinien podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz swoje dane kontaktowe.
8. Wydawnictwo udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
9. Odpowiedź na reklamację Wydawnictwo wysyła na adres e-mail podany w zgłoszeniu reklamacyjnym przez Klienta.
10. Klient może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyny, poprzez usuniecie Konta Klienta. W tym celu należy przesłać oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ksiegarnia@karakter.pl.
11. Niedozwolone jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
12. Korzystanie z Księgarni możliwe jest przy spełnieniu następujących minimalnych wymagań technicznych:
a. urządzenie (np. komputer, laptop tablet, smartfon bądź inne urządzenie obsługujące protokół HTTPS) posiadające dostęp do sieci Internet,
b. przeglądarka internetowa, w wersji wspieranej przez producenta,
c. włączona obsługa JavaScript i Cookies.
13. Szczególnym zagrożeniem związanym ze świadczeniem usług drogą elektroniczną jest potencjalne niebezpieczeństwo uzyskania przez osoby nieuprawnione dostępu i ingerencji w dane transmitowane poprzez sieć Internet. Aby zapobiegać tego typu niebezpieczeństwom (np. związanym z działaniem różnego rodzaju wirusów komputerowych, programów komputerowych typu malware lub spyware) ważne jest, aby Klient posiadał na swoim urządzeniu, poprzez które łączy się z siecią Internet, włączone odpowiednie mechanizmy zabezpieczające (np. oprogramowanie antywirusowe) i na bieżąco je aktualizował.
14. Aktualne informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Wydawnictwo, zawarte są w „Polityce prywatności” Księgarni dostępnej na stronie pod linkiem: https://karakter.pl/pol-privacy-and-cookie-notice.html.
VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych podawanych w procesie rejestracji konta, składania zamówienia bez rejestracji, korzystania z Księgarni (w tym dokonywania zakupów w Księgarni) jest Wydawnictwo.
2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w „Polityce prywatności” dostępnej pod linkiem: https://karakter.pl/pol-privacy-and-cookie-notice.html.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
2. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument ma możliwość m.in.:
a. złożenia wniosku o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do Inspekcji Handlowej (odpowiedniego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej – dane kontaktowe dostępne na stronie www.uokik.gov.pl/wiih;
b. złożenia wniosku o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;
c. zwrócenia się do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów (www.uokik.gov.pl/rzecznicy);
d. pomoc konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą również organizacje społeczne.
3. Zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 524/2013 w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, Użytkownik będący Konsumentem ma również prawo do rozstrzygania sporów z przedsiębiorcami zawierającymi internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, w sposób pozasądowy za pośrednictwem unijnej platformy internetowej. Skargę można złożyć na formularzu dostępnym pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
4. Wydawnictwo może dokonać zmian Regulaminu, w tym zmian załączników do Regulaminu, z następujących ważnych powodów:
a. wystąpi konieczność modyfikacji Regulaminu w celu zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, które mają wpływ na jego treść;
b. konieczna okaże się modyfikacja i dostosowanie Regulaminu do wymagań z uwagi na wydane zalecenia, nakazy, orzeczenia, postanowienia, interpretacje, wytyczne lub decyzje uprawnionych władz publicznych;
c. nastąpią zmiany organizacyjne i prawne dotyczące Wydawnictwa lub Księgarni;
d. dokonana zostanie rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Księgarni, w tym wprowadzenie nowych usług drogą elektroniczną lub zmiana istniejących, wymagać będzie aktualizacji Regulaminu;
e. warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną ulegną zmianie;
f. konieczna okaże się korekta Regulaminu w celu usunięcia potencjalnych niejasności; błędów lub omyłek pisarskich, które mogłyby pojawić się w jego treści;
g. konieczna okaże się aktualizacja danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków w Regulaminie;
h. wprowadzono usprawnienia mające na celu poprawę jakości obsługi Klientów;
i. zmianie uległ proces zawierania umów za pośrednictwem Księgarni.
5. Wydawnictwo informuje o zmianie treści Regulaminu poprzez komunikat opublikowany na stronie Księgarni oraz poprzez wiadomość na adres e-mail podany przez Klienta.
6. Zmiany w Regulaminie będą obowiązywać w terminie 14 dni od daty poinformowania o zmianach przez Księgarnię.
7. Klienci będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia poinformowania o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu nie zmienia ich treści i warunków.
8. W odniesieniu do Klientów niebędących konsumentami ani osobami fizycznymi zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, odpowiedzialność Wydawnictwa z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zobowiązania ograniczona jest do wartości danego zamówienia.
9. Wydawnictwo może przeprowadzać okresowe prace konserwacyjne i serwisowe dotyczące Księgarni. Mogą one prowadzić do czasowego zawieszenia lub ograniczenia działania Księgarni. Wydawnictwo będzie informowało o prowadzeniu ww. prac oraz dołoży starań, aby nie wiązały się one z uciążliwościami dla Klientów.
10. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie Księgarni.
11. Następujące załączniki stanowią integralną część Regulaminu:
a. Zasady Programu Lojalnościowego.
12. Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od 1 września 2024 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu księgarni internetowej Karakter
ZASADY PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO
I. DEFINICJE
1. O ile z kontekstu nie wynika inaczej, wyrazom pisanym w niniejszym dokumencie z wielkiej litery nadaje się następujące znaczenie:
a. Program Lojalnościowy – oznacza program lojalnościowy organizowany przez Wydawnictwo w ramach Księgarni;
b. Punkty – punkty przyznawane w ramach Programu Lojalnościowego przy składaniu zamówienia, umożliwiające uzyskanie Rabatu;
c. Rabat – rabat procentowy umożliwiający Klientowi obniżenie wartości zamówienia;
d. Regulamin Księgarni – oznacza regulamin księgarni internetowej Wydawnictwa Karakter.
2. Niniejsze zasady Programu Lojalnościowego stanowią załącznik do Regulaminu Księgarni. Wyrazy pisane z wielkiej litery, które nie zostały zdefiniowane powyżej, mają znaczenie nadane im w Regulaminie Księgarni.
II. OGÓLNE ZASADY ORGANIZACJI PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO
1. Poniżej przedstawione zostały zasady udziału w Programie Lojalnościowym adresowanym do klientów Księgarni posiadających Konto Klienta, w tym zasady nabywania Punktów oraz sposoby ich wykorzystania w związku ze składanymi zamówieniami.
2. Program Lojalnościowy jest organizowany wyłącznie w sklepie internetowym Wydawnictwa (tj. na stronie internetowej: www.karakter.pl) i nie obowiązuje w przypadku transakcji dokonywanych w stacjonarnych punktach sprzedaży Wydawnictwa.
3. Program Lojalnościowy obowiązuje przez czas nieoznaczony.
4. Uczestnictwo w Programie Lojalnościowym uprawnia Klienta do:
a. kolekcjonowania Punktów przyznawanych przez Księgarnię i przypisywanych indywidualnie do Konta w związku z zamówieniem złożonym przez tego Klienta w Księgarni;
b. wykorzystywania Punktów poprzez aktywację Rabatów dostępnych w Księgarni.
5. Uczestnikiem Programu Lojalnościowego jest automatycznie każda osoba, która założyła Konto Klienta. Oznacza to, że:
a. uczestnictwo w Programie Lojalnościowym przez osobę nieposiadającą Konta Klienta nie jest możliwe;
b. rezygnacja z uczestnictwa w Programie Lojalnościowym wiąże się z koniecznością usunięcia Konta Klienta.
6. Uczestnictwo w Programie Lojalnościowym jest częścią usługi Konta świadczonej w oparciu o Regulamin Księgarni. Wszelkie informacje dotyczące świadczenia usług przez Wydawnictwo w ramach Księgarni, w tym dotyczące:
a. rodzajów i zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną na stronie Księgarni;
b. warunków świadczenia przez Wydawnictwo usług drogą elektroniczną;
c. warunków zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
d. trybu postępowania reklamacyjnego;
e. procedury zmiany Regulaminu Księgarni, zawarte są w Regulaminie Księgarni.
III.PRZYZNAWANIE PUNKTÓW
1. Złożenie zamówienia w Księgarni i jego opłacenie uprawnia Klienta do otrzymania Punktów.
2. Liczba Punktów przyznanych Klientowi w ramach jednego zamówienia jest uzależniona od wartości brutto tego zamówienia. Wartość brutto zamówienia uwzględnia cenę kupowanych produktów oraz koszty dostawy.
3. Każdy jeden (1) złoty zapłacony przez Klienta w ramach zamówienia uprawnia Klienta do otrzymania 1 Punktu. Wydawnictwo może, w przypadku określonych produktów oferowanych w Księgarni i uwzględnionych w zamówieniu, zadecydować o wprowadzeniu korzystniejszego przelicznika wartości zamówienia na Punkty, o którym Klient zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
4. Jeżeli wartość zamówienia jest wyrażona w niepełnych złotych, wówczas – na potrzeby określenia liczby Punktów przyznanych Klientowi – kwota ta ulega zaokrągleniu:
a. w górę – jeżeli końcówka kwoty wynosi co najmniej pięćdziesiąt (50) groszy;
b. w dół – jeżeli końcówka kwoty wynosi mniej niż pięćdziesiąt (50) groszy.
5. Punkty są przypisywane do Konta Klienta najpóźniej w terminie 24 godzin od momentu zaksięgowania dokonanej przez niego wpłaty za złożone zamówienie.
6. Zapisanie się do newslettera przez Klienta uprawnia go do otrzymania 100 Punktów. Punkty za zapisanie się do newslettera można otrzymać wyłącznie przy pierwszym zapisaniu się do newslettera (tj. przy pierwszym podaniu adresu e-mail, przy użyciu którego zostało utworzone Konto Klienta).
7. Punkty są przypisywane do Konta Klienta bezterminowo.
8. Punkty nie posiadają wartości ekonomicznej i nie mogą być przedmiotem transakcji handlowych, w tym nie mogą być sprzedawane ani odstępowane innym Klientom.
9. Informacja o aktualnym saldzie Punktów do wykorzystania przez Klienta jest dostępna w Koncie Klienta.
IV. WYMIANA PUNKTÓW NA RABATY
1. Punkty zgromadzone przez Klienta mogą być wymieniane na Rabaty do wykorzystania podczas składania zamówienia realizowanego w Księgarni, bez względu na wartość tego zamówienia.
2. Punkty zgromadzone na Koncie mogą być wykorzystane wyłącznie w ramach zamówienia złożonego przez Klienta, do którego należy Konto.
3. Punkty mogą zostać wymienione na:
a. Rabat stały – Rabat stały obniża wartość brutto każdego przyszłego zamówienia zrealizowanego z Konta Klienta;
b. Rabat jednorazowy – Rabat jednorazowy obniża wartość jednego, najbliższego zamówienia zrealizowanego z Konta Klienta.
4. Informacja o wysokości Rabatów stałych i Rabatów jednorazowych jest dostępna w Koncie Klienta.
V. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA Z WYKORZYSTANIEM RABATU
1. Klient dokonuje aktywacji Rabatu stałego lub Rabatu jednorazowego poprzez wybór konkretnego Rabatu w Koncie Klienta. Z momentem złożenia i opłacenia zamówienia saldo Punktów ulega pomniejszeniu o liczbę Punktów, jakie były potrzebne do aktywacji danego Rabatu.
2. Klient, który wykorzystał Punkty w celu aktywacji Rabatu stałego, może w każdej chwili – pod warunkiem posiadania wystarczającej liczby Punktów – zmienić aktywny Rabat stały na inny Rabat stały. W takim przypadku nowo wybrany Rabat stały będzie obniżał wartość każdego przyszłego zamówienia, złożonego po aktywacji tego Rabatu stałego.
3. Do czasu złożenia i opłacenia zamówienia Klient może zmienić wybrany Rabat jednorazowy na inny Rabat jednorazowy lub na Rabat stały.
4. Aktywny Rabat obniża cenę kupowanych produktów. Rabat jest naliczany od ceny, po której produkt jest oferowany w momencie złożenia zamówienia. Oznacza to, że Rabat może być naliczony od ceny promocyjnej produktu.
5. Aktywny Rabat nie obniża kosztów wysyłki zamówienia.
6. Cena produktów dodanych do koszyka ulega proporcjonalnemu obniżeniu z chwilą aktywacji Rabatu przez Klienta. W przypadku aktywacji Rabatu przed dodaniem produktów do koszyka, cena produktów ulega obniżeniu z chwilą dodania ich do koszyka (o ile wybrany Rabat pozostaje aktywny).
7. W ramach danego zamówienia można wykorzystać wyłącznie jeden Rabat stały lub jeden Rabat jednorazowy. Oznacza to, że:
a. Rabaty stałe nie łączą się ze sobą;
b. Rabaty jednorazowe nie łączą się ze sobą;
c. istnieje możliwość łączenia Rabatu stałego i Rabatu jednorazowego – w takim przypadku wartość zamówienia zostanie pomniejszona o sumę Rabatu stałego i Rabatu jednorazowego.
VI. ANULOWANIE LUB ODSTĄPIENIE OD ZAMÓWIENIA. ROZWIĄZANIE UMOWY
1. Anulowanie opłaconego zamówienia, odstąpienie od zamówienia lub rozwiązanie Umowy mają wpływ na saldo Punktów zgromadzonych na Koncie Klienta.
2. Do korekty salda Punktów dochodzi wraz ze zwrotem środków wpłaconych przez Klienta.
3. W przypadku, gdy zamówienie zostanie anulowane w całości, a także gdy Klient odstąpi od złożonego zamówienia w całości lub gdy umowa sprzedaży ulegnie rozwiązaniu, saldo Punktów jest pomniejszane o liczbę Punktów, jakie Klient uzyskał w związku ze złożonym zamówieniem.
4. W przypadku, gdy zamówienie zostanie anulowane w części lub gdy Klient odstąpi od złożonego zamówienia w części, saldo Punktów jest pomniejszane o liczbę Punktów, jakie Klient uzyskał w związku z zamówieniem produktów stanowiących część anulowanego zamówienia lub zamówienia, od którego odstąpiono.
5. Jeżeli wartość części anulowanego zamówienia lub zamówienia, od którego Klient odstąpił, jest wyrażona w niepełnych złotych, wówczas – na potrzeby określenia liczby Punktów, o jaką ma zostać pomniejszone saldo – kwota ta ulega zaokrągleniu:
a. w górę – jeżeli końcówka kwoty wynosi co najmniej pięćdziesiąt (50) groszy;
b. w dół – jeżeli końcówka kwoty wynosi mniej niż pięćdziesiąt (50) groszy.
6. W przypadku, gdy w ramach zamówienia, które zostało anulowane w całości lub od którego Klient w całości odstąpił, a także zamówienia zrealizowanego w oparciu o umowę, która została następnie rozwiązana, wykorzystany został Rabat jednorazowy, saldo Punktów jest powiększane o liczbę Punktów, jaką Klient wydał w celu aktywacji tego Rabatu jednorazowego.
7. W przypadku, gdy w ramach zamówienia, od którego Klient w części odstąpił, wykorzystany został Rabat jednorazowy, Rabat ten w dalszym ciągu obniża wartość zamówienia w części, w której zamówienie jest realizowane, a saldo Punktów nie jest powiększane o liczbę Punktów, jaką Klient wydał w celu aktywacji tego Rabatu jednorazowego.
VII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych Klientów uczestniczących w Programie Lojalnościowym jest Wydawnictwo.
2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w polityce prywatności dostępnej pod linkiem: https://karakter.pl/pl/privacy-and-cookie-notice.html.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy [zwany dalej „Księgarnią”], działający pod adresem www.karakter.pl prowadzony jest przez Wydawnictwo Karakter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie (Kraków, ul. Grabowskiego 13/1), NIP 676-237-07-38, REGON 120658005, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy pod numerem KRS 0000711223, NIP 676-237-07-38, nr REGON 120658005, zwane dalej „Wydawnictwem”.
2. Księgarnia działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Regulamin określa warunki zawiązywania i rozwiązywania umów sprzedaży oraz o dostarczanie treści cyfrowych, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Wydawnictwo, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
4. Dane kontaktowe:
Wydawnictwo Karakter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, ul. Grabowskiego 13/1, 31-126 Kraków nr tel. 511 630 317 e-mail: ksiegarnia@karakter.pl nr konta: ING Bank Śląski 54 1050 1445 1000 0090 3111 8210
5. Przez dni robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wolnych od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1920).
II. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1. Na stronie internetowej Księgarni publikowane są informacje o aktualnie dostępnych produktach. Znajdujące się na stronie Księgarni opisy produktów oraz informacje o cenie i dostępności produktów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r – kodeks cywilny, t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1360 z późn. zm.).
2. Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem Wydawnictwu oferty zawarcia umowy sprzedaży dot. określonego produktu na warunkach podanych w jego opisie i na stronie internetowej Księgarni oraz w niniejszym Regulaminie.
3. Ceny produktów na stronie Księgarni są wyrażone w złotych polskich, zawierają podatek VAT i nie zawierają kosztów przesyłki.
4. Cena danego produktu uwidoczniona na stronie Księgarni jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
5. Produkty dodane przez Klienta do koszyka stanowią jego zawartość. Przed złożeniem zamówienia, Klient może w każdym momencie sprawdzić zawartość koszyka po kliknięciu na przycisk „Koszyk".
6. Klient składa zamówienie podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o informacje wyświetlane na stronie Księgarni.
7. Klient zobowiązany jest do pełnego i zgodnego ze stanem faktycznym wypełnienia formularza zamówienia.
III. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie złożonego zamówienia przez Wydawnictwo. Nie jest ono równoznaczne z przyjęciem oferty przez Wydawnictwo.
2. Maksymalna wartość jednego zamówienia wynosi 3500 zł (brutto).
3. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia Klienta w sytuacji, gdy zamówienie nie zostało opłacone w terminie przewidzianym dla danego typu płatności wskazanym pod linkiem „Metody płatności”.
4. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem dostępności produktów. W przypadku ich niedostępności, Klient zostanie niezwłocznie (ale nie dłużej niż w terminie 14 dni) o tym poinformowany, w tym o czasie oczekiwania na realizację zamówienia, z prośbą o potwierdzenie woli utrzymania zamówienia lub o anulowaniu zamówienia z powodu trwałego braku produktów. Zamówienie, w ramach którego Klient wykorzystał Rabat, o którym mowa w załączniku nr 1 do Regulaminu (Zasady Programu Lojalnościowego), może być bądź utrzymane w całości, bądź w całości anulowane.
5. Klient składający zamówienie poprzez Konto Klienta może zmienić zamówienie lub anulować je do momentu zaksięgowania wpłaty.
6. Klient składający zamówienie bez rejestracji może zmienić zamówienie lub anulować je wyłącznie bezpośrednio po jego złożeniu (podczas trwania sesji w przeglądarce internetowej, za pomocą której Klient składa zamówienie).
7. Po opłaceniu zamówienia, jeżeli Wydawnictwo zaakceptuje zamówienie, Klient otrzyma wiadomość e-mail o rozpoczęciu realizacji zamówienia przez Wydawnictwo. Stanowi ona oświadczenie woli Wydawnictwa o przyjęciu oferty Klienta. Z chwilą otrzymania tego oświadczenia przez Klienta, między Wydawnictwem a Klientem zostaje zawarta umowa sprzedaży zamawianych produktów.
8. W przypadku zawarcia umowy sprzedaży z dostawą produktów do sklepu stacjonarnego lub innego punktu odbioru osobistego i nieodebrania przez Klienta produktów w terminie 7 dni od dnia dostarczenia produktów, umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu.
9. W razie anulowania zamówienia bądź rozwiązania umowy sprzedaży, Wydawnictwo niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia anulowania zamówienia lub rozwiązania umowy sprzedaży, zwróci Klientowi wpłacone przez niego środki.
10. Na zamówione produkty wystawiany jest paragon lub – na życzenie Klienta - faktura VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT, Klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zamówienia.
11. Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Szczegółowe metody płatności wskazane są w zakładce: „Sposoby płatności i prowizje”.
12. Wydawnictwo może wprowadzić limit maksymalnej liczby sztuk określonego produktu objętych jednym zamówieniem – dla jednego Klienta. Informacje o limicie obowiązującym dla danego produktu znajdują się przy karcie danego produktu.
IV. DOSTAWA
1. Wydawnictwo pobiera opłatę obejmującą koszt dostarczenia przesyłki do Klienta. Opłata ta uzależniona jest od wagi przesyłki oraz cenników podmiotów świadczących usługi dostarczania przesyłek i mogą ulec zmianie w razie zmian cenników ww. podmiotów.
2. Opłaty za przesyłkę są podane Klientowi przed złożeniem zamówienia.
3. Koszt dostarczenia przesyłki doliczany jest do kwoty zamówienia.
4. Termin otrzymania przesyłki to suma czasu skompletowania zamówienia i przewidywanego czasu dostawy, uzależnionego od sposobu dostawy przesyłki.
5. Produkty cyfrowe zostaną dostarczone elektronicznie, poprzez link wysłany w wiadomości e-mail, na adres podany przez Klienta, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od zawarcia umowy sprzedaży.
V. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
1. Zgodnie ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, konsument który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. W celu skorzystania z prawa odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, należy we wskazanym powyżej terminie złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy konsument może:
a. wysłać na adres Wydawnictwa (listownie lub elektronicznie) podany w art. I.4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy konsument może (ale nie musi) złożyć poprzez wzór formularza odstąpienia od umowy, zawarty w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Księgarni pod linkiem: https://karakter.pl/pl/returns-and_replacements.html,
b. złożyć za pomocą Konta Klienta,
c. złożyć za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej Księgarni.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z art. V.1 umowę uważa się za niezawartą.
5. Konsument ma obowiązek zwrócić dostarczone produkty (niebędące treściami cyfrowymi) Wydawnictwu lub przekazać je osobie upoważnionej przez Wydawnictwo do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin jest zachowany jeśli produkty, których dotyczy odstąpienie, zostaną odesłane przed jego upływem. Produkty należy przesłać na adres: Wydawnictwo Karakter, ul. Grabowskiego 13/1, 31-126 Kraków.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości produktów (niebędących treściami cyfrowymi) będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W takim przypadku wartość zwracanej należności ulegnie proporcjonalnemu pomniejszeniu.
7. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
8. Wydawnictwo niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. Wydawnictwo dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Wydawnictwo, Wydawnictwo nie jest zobowiązane do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Jeżeli Wydawnictwo nie zaproponowało, że samo odbierze produkty (niebędące treściami cyfrowymi) od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktów z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktów.
12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
c. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Wydawnictwo rozpoczęła świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Wydawnictwo utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Wydawnictwo przekazało konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość.
13. Postanowienia art. V stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
VI. REKLAMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW
1. Wydawnictwo ma obowiązek dostarczyć produkty zgodne z umową.
2. Wydawnictwo nie udziela gwarancji na produkty.
3. Reklamacje dotyczące produktów (w tym treści cyfrowych) należy zgłaszać w następujący sposób:
a. poprzez odpowiednią zakładkę na stronie internetowej Księgarni, lub
b. poprzez odpowiednią zakładkę w Koncie Klienta (dostępne dla zalogowanych).
4. W celu złożenia reklamacji, należy wypełnić formularz znajdujący się w ww. zakładkach. Kontakt z klientem dot. reklamacji następuje telefonicznie lub za pomocą wiadomości e-mail, odpowiednio na adres i numer telefonu podane przez Klienta w trakcie składania reklamacji.
5. W przypadku produktów niebędących treściami cyfrowymi, reklamowany produkt należy odesłać na adres: Wydawnictwo Karakter, ul. Grabowskiego 13/1, 31-126 Kraków.
6. Wydawnictwo udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
VII. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Księgarnia umożliwia Klientom:
a. założenie i prowadzenie Konta Klienta w Księgarni,
b. możliwość składania zamówień w celu zawarcia umowy sprzedaży (zarówno za pomocą Konta Klienta jak i bez Konta Klienta),
c. sprawdzenie statusu zamówienia,
d. skorzystanie z formularza kontaktowego, zwrotów i reklamacji.
2. Świadczenie ww. usług elektronicznych jest nieodpłatne.
3. W celu utworzenia Konta Klienta należy dokonać rejestracji poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza.
4. Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta Klienta zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili rejestracji.
5. Z chwilą zawarcia umowy dotyczącej usługi prowadzenia Konta Klienta Klient przystępuje do Programu Lojalnościowego organizowanego na stronie Księgarni. Zasady Programu Lojalnościowego stanowią załącznik nr 1 do Regulaminu.
6. Klient nie jest zobowiązany do założenia Konta Klienta w celu dokonania zakupów na stronie Księgarni.
7. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną Klient może składać za pośrednictwem wiadomości e-mail, przesłanej na adres ksiegarnia@karakter.pl. W wiadomości dotyczącej reklamacji Klient powinien podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz swoje dane kontaktowe.
8. Wydawnictwo udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
9. Odpowiedź na reklamację Wydawnictwo wysyła na adres e-mail podany w zgłoszeniu reklamacyjnym przez Klienta.
10. Klient może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyny, poprzez usuniecie Konta Klienta. W tym celu należy przesłać oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ksiegarnia@karakter.pl.
11. Niedozwolone jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
12. Korzystanie z Księgarni możliwe jest przy spełnieniu następujących minimalnych wymagań technicznych:
a. urządzenie (np. komputer, laptop tablet, smartfon bądź inne urządzenie obsługujące protokół HTTPS) posiadające dostęp do sieci Internet,
b. przeglądarka internetowa, w wersji wspieranej przez producenta,
c. włączona obsługa JavaScript i Cookies.
13. Szczególnym zagrożeniem związanym ze świadczeniem usług drogą elektroniczną jest potencjalne niebezpieczeństwo uzyskania przez osoby nieuprawnione dostępu i ingerencji w dane transmitowane poprzez sieć Internet. Aby zapobiegać tego typu niebezpieczeństwom (np. związanym z działaniem różnego rodzaju wirusów komputerowych, programów komputerowych typu malware lub spyware) ważne jest, aby Klient posiadał na swoim urządzeniu, poprzez które łączy się z siecią Internet, włączone odpowiednie mechanizmy zabezpieczające (np. oprogramowanie antywirusowe) i na bieżąco je aktualizował.
14. Aktualne informacje o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Wydawnictwo, zawarte są w „Polityce prywatności” Księgarni dostępnej na stronie pod linkiem: https://karakter.pl/pol-privacy-and-cookie-notice.html.
VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych podawanych w procesie rejestracji konta, składania zamówienia bez rejestracji, korzystania z Księgarni (w tym dokonywania zakupów w Księgarni) jest Wydawnictwo.
2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w „Polityce prywatności” dostępnej pod linkiem: https://karakter.pl/pol-privacy-and-cookie-notice.html.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
2. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument ma możliwość m.in.:
a. złożenia wniosku o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do Inspekcji Handlowej (odpowiedniego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej – dane kontaktowe dostępne na stronie www.uokik.gov.pl/wiih;
b. złożenia wniosku o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;
c. zwrócenia się do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów (www.uokik.gov.pl/rzecznicy);
d. pomoc konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą również organizacje społeczne.
3. Zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 524/2013 w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, Użytkownik będący Konsumentem ma również prawo do rozstrzygania sporów z przedsiębiorcami zawierającymi internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, w sposób pozasądowy za pośrednictwem unijnej platformy internetowej. Skargę można złożyć na formularzu dostępnym pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
4. Wydawnictwo może dokonać zmian Regulaminu, w tym zmian załączników do Regulaminu, z następujących ważnych powodów:
a. wystąpi konieczność modyfikacji Regulaminu w celu zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, które mają wpływ na jego treść;
b. konieczna okaże się modyfikacja i dostosowanie Regulaminu do wymagań z uwagi na wydane zalecenia, nakazy, orzeczenia, postanowienia, interpretacje, wytyczne lub decyzje uprawnionych władz publicznych;
c. nastąpią zmiany organizacyjne i prawne dotyczące Wydawnictwa lub Księgarni;
d. dokonana zostanie rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Księgarni, w tym wprowadzenie nowych usług drogą elektroniczną lub zmiana istniejących, wymagać będzie aktualizacji Regulaminu;
e. warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną ulegną zmianie;
f. konieczna okaże się korekta Regulaminu w celu usunięcia potencjalnych niejasności; błędów lub omyłek pisarskich, które mogłyby pojawić się w jego treści;
g. konieczna okaże się aktualizacja danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków w Regulaminie;
h. wprowadzono usprawnienia mające na celu poprawę jakości obsługi Klientów;
i. zmianie uległ proces zawierania umów za pośrednictwem Księgarni.
5. Wydawnictwo informuje o zmianie treści Regulaminu poprzez komunikat opublikowany na stronie Księgarni oraz poprzez wiadomość na adres e-mail podany przez Klienta.
6. Zmiany w Regulaminie będą obowiązywać w terminie 14 dni od daty poinformowania o zmianach przez Księgarnię.
7. Klienci będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia poinformowania o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu nie zmienia ich treści i warunków.
8. W odniesieniu do Klientów niebędących konsumentami ani osobami fizycznymi zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, odpowiedzialność Wydawnictwa z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zobowiązania ograniczona jest do wartości danego zamówienia.
9. Wydawnictwo może przeprowadzać okresowe prace konserwacyjne i serwisowe dotyczące Księgarni. Mogą one prowadzić do czasowego zawieszenia lub ograniczenia działania Księgarni. Wydawnictwo będzie informowało o prowadzeniu ww. prac oraz dołoży starań, aby nie wiązały się one z uciążliwościami dla Klientów.
10. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie Księgarni.
11. Następujące załączniki stanowią integralną część Regulaminu:
a. Zasady Programu Lojalnościowego.
12. Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od 1 września 2024 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu księgarni internetowej Karakter
ZASADY PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO
I. DEFINICJE
1. O ile z kontekstu nie wynika inaczej, wyrazom pisanym w niniejszym dokumencie z wielkiej litery nadaje się następujące znaczenie:
a. Program Lojalnościowy – oznacza program lojalnościowy organizowany przez Wydawnictwo w ramach Księgarni;
b. Punkty – punkty przyznawane w ramach Programu Lojalnościowego przy składaniu zamówienia, umożliwiające uzyskanie Rabatu;
c. Rabat – rabat procentowy umożliwiający Klientowi obniżenie wartości zamówienia;
d. Regulamin Księgarni – oznacza regulamin księgarni internetowej Wydawnictwa Karakter.
2. Niniejsze zasady Programu Lojalnościowego stanowią załącznik do Regulaminu Księgarni. Wyrazy pisane z wielkiej litery, które nie zostały zdefiniowane powyżej, mają znaczenie nadane im w Regulaminie Księgarni.
II. OGÓLNE ZASADY ORGANIZACJI PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO
1. Poniżej przedstawione zostały zasady udziału w Programie Lojalnościowym adresowanym do klientów Księgarni posiadających Konto Klienta, w tym zasady nabywania Punktów oraz sposoby ich wykorzystania w związku ze składanymi zamówieniami.
2. Program Lojalnościowy jest organizowany wyłącznie w sklepie internetowym Wydawnictwa (tj. na stronie internetowej: www.karakter.pl) i nie obowiązuje w przypadku transakcji dokonywanych w stacjonarnych punktach sprzedaży Wydawnictwa.
3. Program Lojalnościowy obowiązuje przez czas nieoznaczony.
4. Uczestnictwo w Programie Lojalnościowym uprawnia Klienta do:
a. kolekcjonowania Punktów przyznawanych przez Księgarnię i przypisywanych indywidualnie do Konta w związku z zamówieniem złożonym przez tego Klienta w Księgarni;
b. wykorzystywania Punktów poprzez aktywację Rabatów dostępnych w Księgarni.
5. Uczestnikiem Programu Lojalnościowego jest automatycznie każda osoba, która założyła Konto Klienta. Oznacza to, że:
a. uczestnictwo w Programie Lojalnościowym przez osobę nieposiadającą Konta Klienta nie jest możliwe;
b. rezygnacja z uczestnictwa w Programie Lojalnościowym wiąże się z koniecznością usunięcia Konta Klienta.
6. Uczestnictwo w Programie Lojalnościowym jest częścią usługi Konta świadczonej w oparciu o Regulamin Księgarni. Wszelkie informacje dotyczące świadczenia usług przez Wydawnictwo w ramach Księgarni, w tym dotyczące:
a. rodzajów i zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną na stronie Księgarni;
b. warunków świadczenia przez Wydawnictwo usług drogą elektroniczną;
c. warunków zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
d. trybu postępowania reklamacyjnego;
e. procedury zmiany Regulaminu Księgarni, zawarte są w Regulaminie Księgarni.
III.PRZYZNAWANIE PUNKTÓW
1. Złożenie zamówienia w Księgarni i jego opłacenie uprawnia Klienta do otrzymania Punktów.
2. Liczba Punktów przyznanych Klientowi w ramach jednego zamówienia jest uzależniona od wartości brutto tego zamówienia. Wartość brutto zamówienia uwzględnia cenę kupowanych produktów oraz koszty dostawy.
3. Każdy jeden (1) złoty zapłacony przez Klienta w ramach zamówienia uprawnia Klienta do otrzymania 1 Punktu. Wydawnictwo może, w przypadku określonych produktów oferowanych w Księgarni i uwzględnionych w zamówieniu, zadecydować o wprowadzeniu korzystniejszego przelicznika wartości zamówienia na Punkty, o którym Klient zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
4. Jeżeli wartość zamówienia jest wyrażona w niepełnych złotych, wówczas – na potrzeby określenia liczby Punktów przyznanych Klientowi – kwota ta ulega zaokrągleniu:
a. w górę – jeżeli końcówka kwoty wynosi co najmniej pięćdziesiąt (50) groszy;
b. w dół – jeżeli końcówka kwoty wynosi mniej niż pięćdziesiąt (50) groszy.
5. Punkty są przypisywane do Konta Klienta najpóźniej w terminie 24 godzin od momentu zaksięgowania dokonanej przez niego wpłaty za złożone zamówienie.
6. Zapisanie się do newslettera przez Klienta uprawnia go do otrzymania 100 Punktów. Punkty za zapisanie się do newslettera można otrzymać wyłącznie przy pierwszym zapisaniu się do newslettera (tj. przy pierwszym podaniu adresu e-mail, przy użyciu którego zostało utworzone Konto Klienta).
7. Punkty są przypisywane do Konta Klienta bezterminowo.
8. Punkty nie posiadają wartości ekonomicznej i nie mogą być przedmiotem transakcji handlowych, w tym nie mogą być sprzedawane ani odstępowane innym Klientom.
9. Informacja o aktualnym saldzie Punktów do wykorzystania przez Klienta jest dostępna w Koncie Klienta.
IV. WYMIANA PUNKTÓW NA RABATY
1. Punkty zgromadzone przez Klienta mogą być wymieniane na Rabaty do wykorzystania podczas składania zamówienia realizowanego w Księgarni, bez względu na wartość tego zamówienia.
2. Punkty zgromadzone na Koncie mogą być wykorzystane wyłącznie w ramach zamówienia złożonego przez Klienta, do którego należy Konto.
3. Punkty mogą zostać wymienione na:
a. Rabat stały – Rabat stały obniża wartość brutto każdego przyszłego zamówienia zrealizowanego z Konta Klienta;
b. Rabat jednorazowy – Rabat jednorazowy obniża wartość jednego, najbliższego zamówienia zrealizowanego z Konta Klienta.
4. Informacja o wysokości Rabatów stałych i Rabatów jednorazowych jest dostępna w Koncie Klienta.
V. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA Z WYKORZYSTANIEM RABATU
1. Klient dokonuje aktywacji Rabatu stałego lub Rabatu jednorazowego poprzez wybór konkretnego Rabatu w Koncie Klienta. Z momentem złożenia i opłacenia zamówienia saldo Punktów ulega pomniejszeniu o liczbę Punktów, jakie były potrzebne do aktywacji danego Rabatu.
2. Klient, który wykorzystał Punkty w celu aktywacji Rabatu stałego, może w każdej chwili – pod warunkiem posiadania wystarczającej liczby Punktów – zmienić aktywny Rabat stały na inny Rabat stały. W takim przypadku nowo wybrany Rabat stały będzie obniżał wartość każdego przyszłego zamówienia, złożonego po aktywacji tego Rabatu stałego.
3. Do czasu złożenia i opłacenia zamówienia Klient może zmienić wybrany Rabat jednorazowy na inny Rabat jednorazowy lub na Rabat stały.
4. Aktywny Rabat obniża cenę kupowanych produktów. Rabat jest naliczany od ceny, po której produkt jest oferowany w momencie złożenia zamówienia. Oznacza to, że Rabat może być naliczony od ceny promocyjnej produktu.
5. Aktywny Rabat nie obniża kosztów wysyłki zamówienia.
6. Cena produktów dodanych do koszyka ulega proporcjonalnemu obniżeniu z chwilą aktywacji Rabatu przez Klienta. W przypadku aktywacji Rabatu przed dodaniem produktów do koszyka, cena produktów ulega obniżeniu z chwilą dodania ich do koszyka (o ile wybrany Rabat pozostaje aktywny).
7. W ramach danego zamówienia można wykorzystać wyłącznie jeden Rabat stały lub jeden Rabat jednorazowy. Oznacza to, że:
a. Rabaty stałe nie łączą się ze sobą;
b. Rabaty jednorazowe nie łączą się ze sobą;
c. istnieje możliwość łączenia Rabatu stałego i Rabatu jednorazowego – w takim przypadku wartość zamówienia zostanie pomniejszona o sumę Rabatu stałego i Rabatu jednorazowego.
VI. ANULOWANIE LUB ODSTĄPIENIE OD ZAMÓWIENIA. ROZWIĄZANIE UMOWY
1. Anulowanie opłaconego zamówienia, odstąpienie od zamówienia lub rozwiązanie Umowy mają wpływ na saldo Punktów zgromadzonych na Koncie Klienta.
2. Do korekty salda Punktów dochodzi wraz ze zwrotem środków wpłaconych przez Klienta.
3. W przypadku, gdy zamówienie zostanie anulowane w całości, a także gdy Klient odstąpi od złożonego zamówienia w całości lub gdy umowa sprzedaży ulegnie rozwiązaniu, saldo Punktów jest pomniejszane o liczbę Punktów, jakie Klient uzyskał w związku ze złożonym zamówieniem.
4. W przypadku, gdy zamówienie zostanie anulowane w części lub gdy Klient odstąpi od złożonego zamówienia w części, saldo Punktów jest pomniejszane o liczbę Punktów, jakie Klient uzyskał w związku z zamówieniem produktów stanowiących część anulowanego zamówienia lub zamówienia, od którego odstąpiono.
5. Jeżeli wartość części anulowanego zamówienia lub zamówienia, od którego Klient odstąpił, jest wyrażona w niepełnych złotych, wówczas – na potrzeby określenia liczby Punktów, o jaką ma zostać pomniejszone saldo – kwota ta ulega zaokrągleniu:
a. w górę – jeżeli końcówka kwoty wynosi co najmniej pięćdziesiąt (50) groszy;
b. w dół – jeżeli końcówka kwoty wynosi mniej niż pięćdziesiąt (50) groszy.
6. W przypadku, gdy w ramach zamówienia, które zostało anulowane w całości lub od którego Klient w całości odstąpił, a także zamówienia zrealizowanego w oparciu o umowę, która została następnie rozwiązana, wykorzystany został Rabat jednorazowy, saldo Punktów jest powiększane o liczbę Punktów, jaką Klient wydał w celu aktywacji tego Rabatu jednorazowego.
7. W przypadku, gdy w ramach zamówienia, od którego Klient w części odstąpił, wykorzystany został Rabat jednorazowy, Rabat ten w dalszym ciągu obniża wartość zamówienia w części, w której zamówienie jest realizowane, a saldo Punktów nie jest powiększane o liczbę Punktów, jaką Klient wydał w celu aktywacji tego Rabatu jednorazowego.
VII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych Klientów uczestniczących w Programie Lojalnościowym jest Wydawnictwo.
2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w polityce prywatności dostępnej pod linkiem: https://karakter.pl/pl/privacy-and-cookie-notice.html.